Koledar Od zamisli do nagrade

Tipografija

MAO, Ljubljana

Posted on

Oblikovanje črk je z Gutenbergom zagotovo dobilo nove razsežnosti, digitalni svet pa ga je pahnil čez rob, v rastoče vesolje medijev, vsebin, zahtev, navad, kjer je treba vedno znova pretehtati tako védenje, izkustva kot napredna orodja. A ob vseh spremembah ostaja osnovna vloga tipografije ista – sporočanje.

V slovenščini ima tipografija dva pomena: 1. veda o črkovnih vrstah, njihovi rabi in oblikovanju ter 2. črkovna vrsta. Na srečanju bo beseda tekla o obeh, saj se povprečni bralci osredotočamo na sporočilo branega. Tipografije pravzaprav sploh ne zaznamo (morda nas zmoti le velikost črk), čeprav izbor črkovne vrste pomembno vpliva na naš odnos do prebranega, nezanemarljiva pa je tudi njena vloga pri berljivosti, velikosti bralne površine …

 

5. 4. 2012 ob 19h, MAO
moderator: Tomato Košir
sodelujoči: Aljaž Vindiš, Samo Ačko, Matevž Medja, Ermin Međedović

Tomato Košir – član Fundacije Brumen, bivši somentor delavnice TipoBrda, mentor delavnice TipoRenesansa, član strokovnega odbora Festivala črk.
Aljaž Viniš – dobitnik Brumnove nagrade za črkovno družino Tribunal (uporablja jo časopis Tribuna), mentor delavnice TipoRenesansa, donedavna likovni urednik Tribune.
Samo Ačko – dobitnik Brumnove nagrade za družino črkovnih vrst BadNews, verjetno doslej najobširnejšega dela s tega področja v Sloveniji, likovni urednik Dnevnika.
Matevž Medja – dobitnik Brumnove nagrade za črkovno vrsto Cerdonis, soustanovitelj Gigodesign.
Ermin Međedović – dobitnik Brumnove nagrade za družino črkovnih vrst Delo, tudi avtor družine črkovnih vrst Toti (uporablja jo časopis Večer).

© Fundacija Brumen 2012 | Avtor/Author: Gigodesign