Aljaž Vindiš Samostojne razstave

Aljaž Vindiš: podatki + oblikovanje

Posted on

Vabljeni na odprtje razstave infografik oblikovalca vidnih sporočil Aljaža Vindiša: podatki+oblikovanje, večkratnega nagrajenca Brumnovih bienalov in prejemnika prestižnih mednarodnih nagrad inforgrafične konference Malofiej, ki bo v četrtek, 3. novembra, ob 18:00 v Galeriji Kresija v Ljubljani. Dogodek je del cikla samostojnih razstav najboljših slovenskih oblikovalcev in oblikovalk, ki jih organizira Fundacija Brumen. Razstava bo na ogled do 27. novembra 2016.

 

V času razstave bosta potekala tudi dva spremljevalna dogodka:

Aljaž Vindiš in Simona Klasinc: Vloga in pomen javnih podatkov v novinarskem delu, v četrtek 10. novembra 2016, ob 17.30 in

Aljaž Vindiš in Marko Plahuta: Vloga tehnologij v zbiranju in obdelavi podatkov, v četrtek 17. novembra 2016, ob 17.30

 

Oblikovalec vidnih sporočil Aljaž Vindiš s svojim delom nase opozarja že od 5. Bienala vidnih sporočil Slovenije v letu 2011. Leta 2012 ga k sodelovanju na Dnevnik povabi tipografski kolega in likovni urednik časopisa Samo Ačko; z urednikom sobotne priloge Miranom Lesjakom mu namenita celotno zadnjo stran Objektiva, na kateri začne Vindiš producirati tedensko(!) rubriko za podatkovno in grafično novinarstvo Objektivno. V sledečih treh letih Vindiš prevzame vodstvo t.i. infografičnega deska, uredništvo pa ga vključi tudi v oblikovanje časopisa in digitalni razvoj medija. Njegov doprinos na področju podatkovnega in grafičnega novinarstva je v tem času deležen individualnih in kolektivnih priznanj novinarske, oblikovalske in statistične stroke. Vrhunec doseže leta 2016 na mednarodni infografični konferenci Malofiej* v španski Pamploni, kjer Vindiš in so-avtor prispevka Marko Plahuta v konkurenci najuglednejših svetovnih medijev za delo “Pajkova mreža” prejmeta nagrado Best Map in Show v kategoriji tiska.

V splošni populaciji je ljudi, ki razmišljajo vizualno, približno šestdeset odstotkov. Medtem, ko televizijsko novinarstvo z načinom prezentacije vsebin zadovoljuje načine razmišljanja celotne populacije, pa so t.i. resni tiskani mediji v Sloveniji s pretežno besednimi predstavitvami problemov vizualno populacijo dotlej bolj ali manj zanemarjali. Rubrika Objektivno je bila prvi projekt konsistentnega vizualnega podatkovnega žurnalizma in pripovedništva v slovenskih tiskanih medijih. Kompleksne pojme, podatke, geografske značilnosti, itn., ki jih je težko razumljivo ali pregledno obravnavati v obliki golega besedila, je bralcem predstavljala z uporabo infografike, ilustracije, stripa in besedila. Vsi načini oziroma elementi predstavitve vsebine so pri tem enakovredni. Počasi smo potem ta pristop pri obdelavi določenih tem prenesli tudi v dnevne izdaje Dnevnika, seveda predvsem v primerih, ko je bilo obdelavo določene teme mogoče načrtovati dolgoročneje.

Zaradi izjemnega sprejema rubrike Objektivno, ki je postala ena najbolj prepoznavnih Dnevnikovih “blagovnih znamk”, se je okrog Aljaža v sodelovanju z Ačkom počasi zbrala manjša ekipa prav tako mladih infografičnih novinarjev. “Razplet evropskih sanj”, “Nagrada za moške”, “Demokracija, plačana s svobodo”, “Od nesojenega ponosa do matere vseh afer” so naslovi oziroma teme samo nekaterih izmed njihovih avtorskih del, s katerimi so v pičlih dveh letih in kakšnem mesecu več tudi z najvišjimi nacionalnimi in mednarodnimi priznanji (nagrada Malofiej, objava v referenčni knjigi Stevena Hellerja “Raw Data, Infographic Designers’ Sketchbooks”, Brumnovo priznanje…) pod Aljaževim mentorstvom dokončno uveljavili vizualno podatkovno novinarstvo v Sloveniji.

© Fundacija Brumen 2016 | Avtor/Author: Gigodesign